ÖLÜNÜN TEÇHÎZİ VE CENÂZE NAMAZININ KILINIŞI

dawud | Eylül 10, 2020 | 0 | Fıkıh

 

Canlı olarak doğan her Müslüman ölünün yıkanması, kefenlenmesi, cenâze namazının kılınması ve defnedilmesi farz-ı kifâyedir.

İmâm Ebû Yûsuf’a göre, düşük sonucu ölü doğan kimse ise, yıkanır, kefenlenir ve defnedilir. Ancak bütün rivayetlerin ittifakıyla cenaze namazı kılınmaz. 

İmâm Muhammed’e göre ise ne yıkanır ne de cenaze namazı kılınır. 

Kâfirlere karşı savaşta, savaş sebebiyle ölen Müslüman, üzerindeki kıyafetleri ile kefenlenerek; kıyafeti yeterli gelmezse, kefen ilave edilerek defnedilir. Bu kimse yıkanmaz, lakin cenaze namazı kılınır. 

Yol kesiciler tarafından veya bir şehirde zulmedilerek silahla veya isyancılar tarafından öldürülen kimseler yıkanmazlar. Ancak hak ettiği için kısas hükmüyle öldürülen veya yanma, dağdan düşme, göçük altında kalma, suda boğulma gibi nedenlerden dolayı ölen kimseler, diğer ölüler gibi yıkanırlar.  

Ölüyü yıkamanın en azı:

Ölünün üzerinde necâset varsa, giderilir. 

Ölünün sık olsa da saçı ve derisi dâhil bütün bedeni, temiz ve temizleyici olan suyla bir kez yıkanır. 

Ölüye mazmaza ve istinşâk yapılmaz.

Benzer Postlarımız

HAC

dawud | Eylül 21, 2020 | 0

  Hür, mükellef ve Müslüman olan bir kimse; borcu, ona layık olan mesken ve kıyafet ile vermekle yükümlü olduğu nafaka dışında; Hacca gidiş, dönüş ve orada kaldığı süre zarfında olan…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler

Son Yazılar

Arşivler

Son Yorumlar