ALKOLÜN ZARARLARI VE DİNİMİZDEKİ YERİ

dawud | Temmuz 22, 2019 | 0 | Akâid

Muhakkak ki içkinin topluma büyük zararları vardır. Aynı şekilde dinimizde de içki haram kılınmıştır.

Allâh Kur’an-ı Kerîm’de  buyuruyor ki:

{يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ} [سورةالمائدة:]

Bu âyette, İçki içmenin ve onunla zikredilenlerin haram olduğu beyan edilmiştir.

Ve aynı şekilde başka bir âyette de buyruluyor ki:

{ وَلاَ تَقْتُلُواْ أَنفُسَكُمْ } [سورة النساء/]،

Bu ikinci âyette ise insanın vücuduna zarar verebilecek herhangi bir maddeyi kullanmasının haram olduğu geçmektedir.

İmam Ebu Davud’un rivâyet ettiği Hadis-i Şerif’te Allâh’ın rasulu her sarhoş edecek şey ile beden ve gözlerde zarar verecek her şeyin haram olduğunu söylemektir.

Değerli Müslümanlar bu asırda toplumda çok ciddi büyük hastalıklar yayıldı. Bilhassa gençliğin arasında bu hastalıklardan bazıları ise alkol kullanmak ve uyuşturucu bağımlısı olmaktır. Bu hastalıklara ciddi bir önlem alınmadığı takdirde hiç farkında olmadan herhangi birimizin ehline kadar bu afetler varabilir.

Ey babalar, Ey anneler, Ey öğretim görevlileri, Ey hocalar ve Ey terbiye edenler!  Peygamber Efendimiz Sahih Buhari’nin rivâyet ettiği Hadis-i Şerif’te buyuruyor ki:

كلكم راع وكلكم مسئول عن رعيته 

Anlamı: “Her biriniz çobansınız ve her biriniz kendi sürüsünden sorumludur.”

Ey baba! senin çocuğun nerede, onun halini soruyor musun? Kiminle arkadaşlık yaptığını ve gecelerini kiminle geçirdiğini soruyor musun? Yoksa sadece neler yediğini neler içtiğini mi soruyorsun? Ey baba! Vakit geç olmadan ve pişman olmadan önce çocuğuna dinini öğretip onu kötülükten koruyabildin mi? Ey baba! Çocuğun geceleri saat 3 lerde  geldiği zaman, gözlerini kıpkırmızı gözünün altını siyah gördüğün zaman, güçsüz hale düştüğünü gördüğün zaman, tembelliği artığı zaman, uyuması çok ağır olduğu zaman, azmi çalışması azaldığı zaman senin o anki duruşun nasıldır? Yoksa hala daha büyük musibete düşeceği anı mı bekliyorsun? Ey baba! Çocuğunun kiminle arkadaşlık yaptığına bak. Zira insan (ahirette) sevdiği ile beraberdir ve Alimler buyurdular ki:

الصاحبُ ساحِب إما إلى الجنة إما إلى النار.

Anlamı: “Arkadaş çeker. Ya cennete ya da Cehnneme…”

Değerli genç kardeşlerimiz. Bu vatanın  geleceği ve güvencesi sizlersiniz.  Bizim umutlarımızı boşa çıkarmayınız.  Bu zehirleri aranızdan,  toplantılarınızdan,  arkadaşlarınızın arasından okullarınızdan sokak köşelerinden, evlerinizden kaldırınız.  Alkolden sakınınız uyuşturucudan sakınınız. Bu zararlı maddeler toplumu mahveden en büyük zararlardan birisidir.  Bu gibi hastalıklara karşı dikkatli olunuz. Eğer bir kimse size “Benim uyuşturucuyu kullanmamın sebebi beni güçlü kılıp derslerimde daha dikkatli olmama yardımcı olmasıdır.” derse ona deyiniz ki:  “Bunu sana nefsin söylemekte ve şeytan seni kötü yola çekmek için sana bu ameli güzelleştirmekte. 

Ey uyuşturucuyu kullanan kişi! Uyan… Sen kendi nefsine zara vermektesin, kendini helâk etmektesin, anne babanın kalbini neden yakarsın? Senin annen seni üniversiteye uyuşturucu kullanman için göndermedi, içki içmen için göndermedi. Uyan ey kardeşim uyan. Senin annen geceleri sabaha kadar seni büyütmek için uykusuz kalmadı mı? Senden büyük beklentileri var artık, uyan.

Ey genç kardeşim bu kötü alışkanlıklar bir hapla, bir yudumla,  bir nefesle veya bir iğneyle başlar. Dikkatli ol ey genç kardeşim senin düzgün olmayan o arkadaşın sana bilmediğin şeyi verebilir. Asla bunu kabul etme. “Seni üzgün görüp al bunu iç ve çek senin bütün üzüntülerin geçer sorunların gider” diyebilir, asla  ona aldanma. İçki içmek, uyuşturucu kullanmak sorunları halletmek anlamına gelmiyor; bilakis yeni sorunların başladığı anlamına gelir. Sana büyük nimetleri verdiği halde seni yaratan Allah’ın emrini nasıl olur da yerine getirmezsin? Nasıl olurda bu günaha düşersin? Ey müslüman kardeşim! Eğer sen uyuşturucuya alışırsan her zaman nerden para bulup alabileceksin? Ya babanın malını çalar evden herhangi bir şeyi çalar satarsın veya buna benzer büyük hatalara düşersin. Bu maddeleri kullanabilmek için kendini satanlar dahi vardır. Onlar sonuç olarak büyük rezaletlere düşerler ve onları satın alanlar, bu şahısları kanuni olmayan kötü işlerde, rezilliklerde çalıştırabilmekte. Bunu hiçbir kimse kendine istemez. O halde kendimizi bu tür şeylerden uzak tutalım. İçki içmekle veya uyuşturucu kullanmakla arabanla bir kimseyi çarpıp öldüre bilirsin veya seni rahatsız eden birisini sarhoşluğunla öldürebilirsin veya zarar verebilirsin. Sana en yakın olan akrabalarına dahi zarar verebilirsin.  Anneni, babanı, hanımını, çocuklarını,   öldürmeye veya kendini öldürmeye kadar ulaşabilirsin. Bunu kendin için razı olur musun?

Ey baba! Bunu çocuğun için ister misin?

Ey Müslüman kardeşim! Buna Müslüman kardeşin için razı olur musun?

Bu sebeple kendinizi, akrabalarınızı, kardeşlerinizi ve dostlarınızı bu gibi tehlikelerden koruyunuz. İlimle, nasihatle onları aydınlatınız. Allah korkusunu kalplerinde bulundurmalarını sağlayınız. İmam Buhari’nin rivayet ettiği Hadis-i Şerif’te Peygamber Efendimiz buyurdu ki: 

انصرُ أخاك ظالِمًا أو مظلومًا قيل يا رسول الله أنصُرُهُ إذا كان مظلومًا أفرأيت إذا كان ظالـمـًا كيف أنصره قال: تحجزه أو تمنعه عن الظلم فذلك نصره

Anlamı: “Kardeşine yardımcı ol.  Zalimse veya mazlumsa…” Sahabiler buyurdular ki: “Ey Allâh’ın Rasûlü! Kardeşimiz mazlum ise ona yardım etmeyi anladık. Ya zalim ise ona nasıl yardımcı olabiliriz? Peygamber Efendimiz buyurdu ki: “Eğer kardeşin zalimse o zulmü durdurması için ona yardım et.”

İmam Ahmed’ in İbni Abbas’tan rivayet ettiğine göre Peygamber Efendimiz meâlen buyurdu ki:

“Cebrail bana gelip buyurdu ki: Ey Muhammed! Allâh alkolü lanetledi. Onun suyunu sıkan, onu sıkmayı da emreden, onu satan ve sattıran, onu içen, ondan gelen parayı da yiyen, onu taşıyan ve kendisine taşıttıran, onu içen ve onu içtirenlerin hepsini Allah lanetlemiştir.”

Ama hadiste “ona bakan melundur” diye bir ibare geçmemektedir. Bazı insanların dilinde bu yanlış inanç mevcuttur. Her kim derse ki” genel anlamda ona bakan melundur” bu dini yalanlamaktır ve alimler bunun küfür olduğunu söylemişlerdir.

Allâh’u Te^âlâ buyurdu ki:

﴿فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ ﴾

 onunla birlikte ﴿فَاجْتَنِبُوهُ﴾ içkinin haram olduğuna delildir 

Bu iki âyet inmeden önce içki Ümmet-i Muhammed’e  daha haram kılınmamıştı.  Eğer biri vücuda zarar vermeyecek kadar içseydi günahkâr olmazdı ama kendi vücuduna zarar verecek derecede içseydi günaha düşerdi. 

Bununla birlikte kesinlikle Peygamberler içki içmemiştirler ve hiçbir zaman ümmetleri içsin diye de teşvik etmemiştirler. Çünkü eğer öyle olsa bu Peygamberliğin hikmetine aykırıdır ve az içmek de çok içmeye insanı götürür. Bazı kişiler ise İsa Peygamber’e iftira atmaktadırlar. İftiraları iser şudur: İsa demiş ki: “ Az içki kalbi sevindirir” Kesinlikle bu inanç yanlış ve yalandır. İsa Peygamber bunu dememiştir.

Allâh Kur’ân-ı Kerim’de şöyle buyurmuştur:

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقْرَبُواْ الصَّلاَةَ وَأَنتُمْ سُكَارَى حَتَّىَ تَعْلَمُواْ مَا تَقُولُونَ ﴾

Anlamı: “Ey iman edenler! Sarhoşken namaza yanaşmayınız.  Ta ki söylediklerinizi anlayana kadar…”

Bu âyet ise içki haram kılınmadan önce inmiştir:

يَسْئَلُونَكَ عَنِ الخَمْرِ وَالميْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِن نَفْعِهِمَا

Anlamı: “Sana içkiyi ve kumarı sordukları zaman onlara de ki: ‘Onlarda büyük zarar vardır, az faydalar var ama zararları faydalarından daha büyüktür.

 Manası sorulacak

Burda henüz daha içki haram kılınmamıştı, çünkü bu iki âyetten sonra Müslümanlar içki içmeye devam etmişlerdi. Ebu Davud, Et-Tirmizi,  En-Nesei ve İbni Mace’nin rivayet ettiğine göre; bu iki âyet inince ^umar buyurdu ki:

“اللهم بيّن لنا في الخمر بيانًا شافيًا”

Anlamı:  “Ye rabbi! Bizlere açık olarak içkiden beyan et.” diye buyurdu. Bunu rivayet eden ^umar ve başka sahabeler bu ayetlerden anlamdılar ki içki haram kılınmıştır

Şu ayet inince ise Müslümanlar içki içmeyi bıraktılar :

﴿فَاجْتَنِبُوهُ﴾ مع قوله تعالى ﴿فَهَلْ أَنتُم مُّنتَهُونَ ﴾ لأنّهم فهموا منه التحريم القطعيَّ

Çünkü bu âyetlerde içkinin kesinkez haram olduğu beyan edildi. Allâh, onlara kolaylaştırmak için içkiyi kademe kademe haram kılmıştır. Onlara çok zorluk olmaması için birden haram kılmamıştır. Bu âyetler inince ^umar buyurdu ki:

“انتهينا انتهينا”

Anlamı: “Biz içkiyi bıraktık, bıraktık” 

İçkiyi yollara döktüler. İçki; yağmur suyu yolda aktığı gibi böylece sokaklarda aktı.

Nasıl ki içmesi haram ise içkinin satılması da haramdır.

İmam buhari ve Müslimin rivayet ettiği Hadis-i Şerif’te Peygamber Efendimiz buyuruyor ki:

“إنّ الله ورسُولَه حَرَّم بيع الخمر والميتةِ والخنـزيرِ والأصنامِ”

Anlamı: “Allâh ve Rasul’ü içki, leş, domuz ve putların satışını haram kılmıştır.”

İçki üzümden olabilir, hurmadan olabilir, baldan olabilir, buğdaydan olabilir, arpadan olabilir, darıdan olabilir, soğandan olabilir, patetesten veya elmadan olabilir.

İmam Müslimin İbni Ömer’in hadisinden rivayet ettiğine göre Peygamber Efendimiz şöyle buyurmuştur:

كُلُ مسكِرٍ خمر

وكلُّ مُسكِرٍ حرامٌ

. وفي لفظٍ “وكلُّ خمرٍ حرامٌ”

Anlamı:” Her sahoş eden şeyde Alkol var ve her sarhoş eden şeyi kullanmak haramdır.”

Başka bir lafızda” sarhoş eden her şeyi kullanmak haramdır. “

Bazı insanlar, az içki içtiler mi sarhoş olurlar; bazıları ise çok içerlerse sarhoş olurlar.

İmam Ahmed’in rivayet ettiği Hadis-i Şerif’te Peygamber Efendimiz buyurdu ki:

“ما أسكَرَ كثيرُه فقليله حرام”

Anlamı: “Sarhoş eden şeyin azı da çoğu da haramdır.”

İçkiyi devamlı içen kimse hakkında sahih olan bir Hadis-i Şerif’te  benzetme anlamında Peygamberimiz buyurdu ki: 

“المُدمِن على الخَمرِ كعابِدِ وثنٍ”

Anlamı: “İçki içen kimsenin hali puta ibadet edene benzer.”

Buradaki söz benzetme anlamındadır. Çünkü bu insanın ölümünün nasıl olacağı belli değildirç  Bazı insanlar ölüm esnasında çok susarlar ve şeytan gelip onlara “küfre gir sana bu suyu vereyim” der. Ancak eğer bu kişi Allah’ın korumuş olduğu kimselerden ise şeytan ona bir şey yapamaz. Onun için Peygamber efendimiz bizlere şu duayı yapmayı öğretti:

“اللهم إني أعوذ بك من أن يتخبَّطني الشيطانُ عند الموت”

Anlamı:” Allah’ım ölüm esnasında şeytanın  beni aldatmasından sana sığınırım( Yani beni koru)”

İçki içmek büyük günahlardandır. Ancak zinadan daha büyük değildir. Bir müslümanı öldürmekten sonra en büyük günah zinadır, ondan sonra namazı terk etmektir.  Daha sonra faiz yemek ve ondan sonra da içki içmektir. 

Zamanın birinde bazı insanlar vardı ki bir ağaca ibadet ediyorlardı. Bir gün bir adam “ben onu kesmeye gidiyorum, Allah için onu keseceğim.”dedi. Aniden iblis bir insanın suretinde onun karşısına çıktı ve ona “neden onun kesiyorsun?” dedi. Bu adam da “Allah için onu keseceğim deyince iblis ona şunu söyledi: “Eğer sen ona ibadet etmiyorsan sana ne zararı olacak ki? Ağacı kesmeyi bırak, (bırakırsan) her gün yastığın altında iki altın görürsün.” Ağacı kesmekten vazgeçti ve gerçekten sabah uyandığında başının yanında iki altın vardı. Ertesi gün yine uyandı, baktı ki altınlar yok. Öfkelenerek o ağacı kesmeye gitti. Yine iblis şekillenerek onun önüne çıktı ve ona dedi ki “Bugün onu kesemezsin”  Adam onu kesmek isterken iblis onun üzerine musallat oldu onu boğmak istedi “benim kim olduğumu biliyor musun?” deyince adam “yok” dedi. İblis de “ben iblisim, ilk geldiğinde Allah için gelmiştin. Sana bir şey yapamadım. Bugün ise iki altınını kaybettiğin için geldin. Onun için sana musallat olabildim.” dedi.

İÇKİ KONUSU İLE İLGİLİ DOĞRU OLMAYAN İNANÇ VE SÖYLEMLERDEN BAZILARI İSE ŞUNLARDIR:

Bu iftiralardan birisi de şudur: Bazıları diyor ki; Efendimiz bir yerden geçerken içki içenleri gördüğünde onlara “içiniz” dedi ve daha sonra başka bir defasında yanlarından geçerken birbirlerinin öldürdüklerinin görünce “haramdır” dedi.

Bazıları da Avrupa’da içkinin satılması ile ilgili batıl bir fetva olan “helaldır” fetvasını verdiler.  Bu şeylerden sakındırmak gerekir.

Bazıları da diyor ki “Az içmek helaldir” Haram olduğunu bildiği halde şaka yaptığını iddia etmekte. Bu kişi farkında olmadan kendini helak etmiş ve küfre düşmüştür. Çünkü Allah’ın haram kıldığına helal demiştir.

  • Melik bın dinarın kısası olabilir.
  • İmam zannun Elmisriy  akrabin ve kurbağa üzerinde taşıyan kısa olabilir.

Benzer Postlarımız

AMELDE İHLAS

dawud | Ağustos 6, 2019 | 0

İhlas lügatte; bir şeyi  temizleyip has kılmaktır. Dindeki anlamı ise; hayırlı ameli sadece Allâh rızasını kazanmak için yapmaktır. Yani insanlardan övgü veya başka her hangi bir dünyevi menfaat beklentisi olmadan…

ALLÂH’A İMAN

dawud | Ağustos 1, 2019 | 0

Muhaddis, allame şeyh Abdullâh el-Hararî (radıyallâhu anhu) şöyle demiştir: “Kime dünya zenginliği verilip de iman verilmemişse sanki ona hiçbir şey verilmemiş gibidir. Fakat kime iman verilip de dünya zenginliği verilmemişse…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Kategoriler

Son Yazılar

Arşivler

Son Yorumlar